torsdag 10 juni 2010

Charlie har slutat äta

CHARLIE 11 maj 2010
I mitten på mars fick Charlie och Banjo sina tänder sanerade. Tandsten och någon tand som satt löst togs bort. För Banjo fungerade allt normalt, men för Charlie var det sista dagen som han åt själv. Först var jag inte så orolig, för det är klart att man kan ha ont när man dragit ut en tand. Men Charlie började inte äta vad jag än bjöd honom. Nu var det matning med uppblött foder som gällde.
Vi gjorde många veterinärbesök. Flera blodprov, röntgen av magen för koll av eventuella tumörer, koll av tänder, mun och hals m.m. Penicillin, kortison och Andapsin om det skulle vara problem med magen. Ingenting hjälpte.
Idag matar jag fortfarande en motvillig hund, men som till synes verkar frisk. Jag kan inte avliva en hund om jag inte är säker på att han är sjuk eller verkar ha ont. Veterinären har aldrig varit med om något liknande fall. Stackars Charlie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar